Volné pokračování hands-on-labu o programování her v XNA, se zaměřením na Windows Phone. Zopakujeme si základy, společně si naprogramujeme novou hru a ukážeme několik dalších zajímavých triků.
Čas konání: 9:00 – 13:00 hodin
Přednášející: Tomáš Slavíček
Cena: účast je pro registrované zdarma
Kapacita: 20-30 míst
Registrace: registrujte se na adrese
[email protected] Seminář bude veden z pohledu Windows Phone vývoje, hodně rad ale bude užitečných i pro vývoj her v XNA na PC nebo Xbox 360. Probírána bude 2D grafika, programování 3D her zatím nebude zmíněno.
Účast na předchozím hands-on-labu není podmínkou. Jedná se o jeho volné pokračování.
ObsahProjdeme si následující témata, případně i další podle zájmu:
- zopakování základních principů XNA (herní smyčka, Content Pipeline, vykreslování obrázků) a základních principů vývoje pro Windows Phone (orientace displeje, vstup z dotykového displeje a akcelerometru...)
- přesné pozicování obrázků (otáčení podle daného bodu, změna velikosti)
- animace obrázků (změna velikosti, průhlednosti apod. v průběhu času, střídání obrázků)
- vykreslování „tiled“ grafiky (skládání scény z výřezů z jednoho obrázku)
- pohyb objektů (odrážení se od stěn, posouvání objektu prstem, kolize mezi objekty)
- přehrávání hudby na pozadí, přehrávání zvukových efektů
- načítání vstupu z klávesnice, ukládání položek do IsolatedStorageSettings
- odesílání nejvyššího skóre online na internet
- načítání rozmístění objektů ve hře podle XML souboru
- propojení Silverlight a XNA (ukázka hybridního projektu, vysvětlení hlavních rozdílů)