powered by Altairis GeekCore - kalendář akcí pro vývojáře a IT profesionály

Vývoj her v XNA pro Windows Phone

Datum a čas: přidat do kalendářepřidat do kalendáře úterý 8. listopadu 2011, 13:00 - 15:00
Místo: Brno - Microsoft inovační centrum
Organizátor: MIC_Brno- Microsoft Inovační Centrum Brno
Hands-on-lab zaměřený na vývoj her pro mobilní platformu Windows Phone s využitím XNA. Během kurzu pod dohledem lektora vytvoříte vlastní jednoduchou hru.

Datum konání: 8. 11. 2011, 13:00 - 17:00 hodin
Místo konání: Microsoft inovační centrum, budova Technologického inkubátoru II, U Vodárny 2, Brno
Přednášející: Tomáš Slavíček
Cena: účast na HOL je pro registrované zdarma
Registrace: registrujte se na adrese [email protected]

Obsah:
Rychlý úvod do Windows Phone a XBOX LIVE
Základy XNA na Windows Phone
Programování vlastní hry
Ukládání a načítání herních dat


Obsah podrobně:
Windows Phone obecně
obecně o Windows Phone, aktuální situace v ČR, co je potřeba k vývoji, odkud stáhnout nástroje...
specifika platformy, hardwarové parametry zařízení, Marketplace a možnosti distribuce aplikací
platforma z herního pohledu, rozdělení na Xbox LIVE a normální hry, vývoj pro další platformy (Xbox, PC...)

XNA na WP
co je XNA, hlavní vlastnosti; odkud se dá naučit (zdroje)
herní smyčka v XNA a hlavní metody; založení projektu, požadavky pro běh emulátoru apod.
vykreslení obrázku na pozadí – využití Content Pipeline, SpriteBatch
nastavení orientace displeje, přepočítávání při otáčení displeje, grafický buffer (hardware scaler), běh 60 FPS...

Programování hry
vykreslení více objektů najednou (objekt Sprite), rychlost animace nezávislá na snímkovací frekvenci
vykreslování asteroidů (poděděné od Sprite), barva světla pro SpriteBatch; kolize bod/rectangle a rect/rect
ovládání raketky: vstup z pohybového senzoru (filtrování zašuměného signálu)
vystřelování střel: flick gesto, pinch gesto; touch panel a multidotykové ovládání
vykreslování textu (vč. českých znaků); přehrávání zvuků a hudby

Ostatní
ukládání dat do Isolated Storage; správné chování se k tombstoningu a dormant stavu
portace hry na PC (#ifdef konstrukce); požadavky pro nahrátí aplikace na Marketplace

Místo konání: Brno - Microsoft inovační centrum

U Vodárny 2, Brno